Heippa kaikille!

Mulla on nyt uusi satula. Olen tässä pitemmän aikaa yrittänyt emännälle sanoa, että toi vanha satula ei ole enää mulle sopiva ja vihdoin se sen tajusi. Joskus noi tädit ei vaan meinaa tajuta, mutta niille pitää antaa aikaa ja omaa rauhaa niin kyllä ne sitten bonjaa.

Mun emäntä oli tänään poniajeluoppitunnilla ja jutteli sitten sen jälkeen jostain sinisistä ponikärryistä ja ihanasta ravista ja mukavaa mennä kaksin rattailla.... Ihan se on seonnut. Oli kuulemma varannut sellaiset ponikärryt, että jos ne sopii MEILLE!? Täh... mitkä ihmeen ponikärryt? Montako heppaa niihin kerralla mahtuu? Ja miten niin ponikärryjä meille, kun me ollaan kuitenkin Icelandic horses... ja mihin ne meinaa meitä kärrätä? Ja mahdutaanko me kaikki neljä niihin? Siks toisekseen eiks toi täti todellakaan tajua, että ponikoko on noissa vermeissä yleensä liian pieni. Sitten se hoki jotain takaa-ajosta ja siloista. Onkohan sillä joku lukihäiriö, kun sana silta on monikossa sillat. Näin mun islanti-suomi-islanti sanakirja väittää. Takaa-ajosta vähän ihmeteltiin ruunaporukalla, että liekö tuosta emännästä suden takaa-ajoon, eikös siihen kannattaisi koira laittaa? Sellainen susikoira vai mikä lie?

Mutta ne siniset kärryt ? .... vai onko ne niinkuin eläkepäiviä varten, että kun en jaksa enää tota emäntää hilata selässä niin sitten se kuskaa mua kärryillä... se on varmaan erilaisempi kuin se traileri. Sen trailerin mä tiedänkin, sieltä ei paljon maisemia nää, mutta ponikärryissä kuulemma harja hulmuaa. Epäilen vaan jaksaako tuo emäntä mua niissä niin lujaa vetää?!

Terveisin Máni

Ps. Kiitokset Päiville ajotunnista!