Minä kun olen aivan aloittelija näissä heppajutuissa, varsinkin siinä mielessä, että en osaa analysoida "ongelmien lähdettä" jne., niin olipa todella valaisevaa ja opettavaista, kun ystäväni kävi meitä, siis minua ja Mánia, opettamassa. Maukka Peruspollella on kyljet niin puuta erilaisten ratsastustuntien ja ratsastajien jäljiltä, että se pitää ensin opettaa käyttämään omia aivojaan ja herkistymään. Niipä ensin maasta käsin väistätystä ja eteenpäin menoa. Sitten satulasta...... naputtelin raipalla raipalla ensin hiljaa ja koko ajan voimistuen ja kas kummaa... pikku hiljaa Máni älysi, että tässähän onkin sellainen idea, että kun mä liikahdan niin tuo naputus loppuu... näin pelkistettynä kerrottuna.... seuraavalla tunnilla mä jatkan tuota "lähtemisen opettelua" ihan itsekseni... ohjat ihan löysinä ja rennosti satulassa istuen. Turha aloittaa pohkeitten paukuttamista, potkimista, raipan viuhuttelua... aivot pitää herättää.... Ihana polle se on... mä olin eilen illalla  ihan onnesta soikea, kun mä tykkään tuosta pollesta niin paljon... sillä on teräksiset hermot ja se on kiltti.